Pagina's

vrijdag 25 december 2015

Ideale kerstavond

Al eerder schreef ik over de boekensite Hebban en de leeschallenge die ik daar aanging. Inmiddels heeft deze site me al geïnspireerd tot het lezen van meerdere boeken, omdat ik die uit wil hebben voordat de echte challenge begint. Ook ben ik al op zoek gegaan naar boeken, die ik dan wél voor de challenge wil lezen, inclusief boeken voor de leesclub.
 
Op deze site las ik op 24 december over Jólabókaflóð, de IJslandse manier om kerstavond te vieren: mensen geven elkaar boeken met kerst en 's avonds lezen ze, met chocolade binnen handbereik. Het is dat ik niet van kou houd en bovendien dagelijks zoveel mogelijk licht wil hebben, ook in de winter, anders zou ik denken over emigreren. Wat een heerlijke manier om kerst te beginnen! Maarja, ook hier in Nederland kan ik dat natuurlijk doen, lezen met chocolade binnen handbereik is niet geografisch gebonden. Ook niet aan een bepaalde dag, trouwens.
 
Ondanks dit goede voorbeeld, bracht ik mijn kerstavond heel anders door. Voor veel mensen mag het dan een speciale dag zijn, voor ons is het een gewone donderdag en dan is er tafeltennis. Zo ook op 24 december. Om er toch een beetje een feestelijk tintje aan te geven, hadden de meesten wat hapjes mee en meer feestelijke drankjes, dan de fris en sapjes die er normaal doorgaan. Als ik één van de artikelen uit deze blog moet geloven, dan sportte ik wel 5 uur! Waarvan ik er dus 2 aan het tafeltennissen was. (oeps)
 
Het was leuk en gezellig. Ik ben blij dat ik dit jaar met deze sport begonnen ben. De sport, waar ik me in feite 22 jaar afzette, terwijl mijn man me vertelde dat het zo leuk is. Dit jaar heb ik dus geleerd dat ik hem best wel eens gelijk mag geven. Dat vind ik wel een mooie kerstgedachte.
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten