Pagina's

vrijdag 1 januari 2016

Nieuw jaar, nieuwe kansen

Dat zeggen ze zo. Nieuw jaar, nieuwe kansen. Ik vraag me af hoe ik dat nu in zou moeten vullen. Nieuwe kansen op minder pijn? Op meer acceptatie? Op eerder nadenken, voordat ik allemaal afspraken plan?
De afgelopen dagen waren rustig, bijkomen van de daagjes weg. Ondertussen voorbereiden op vandaag: de schoonfamilie komt in grote getale het nieuwe jaar inluiden. Gezellig maar een hoop voorbereiding. Oudjaarsavond zijn we als gezin rustig thuis gebleven, we hebben spelletjes gedaan (dochter en ik wonnen) en tv gekeken. Genoten van filmpjes bij 'de tv draait door' en Herman Finkers en niet te laat naar bed.

Vanmorgen, heel vroeg, liep ik even met de hond. Het was rustig buiten, geen geknal. Heerlijk dat hij weer even op z'n gemak kon snuffelen.

 En dan vandaag dus het huis vol. Geen rustig begin van 2016. Gelukkig is er wel één ding waar ik steeds beter in word en dat is delegeren. Dus terwijl man en zoon vanmorgen de woonkamer aan het ombouwen waren, ging ik op bed liggen lezen. Toen zij zo'n beetje klaar waren, ben ik mij bezig gaan houden met lichtere klusjes: vaatwasser uitpakken, soep maken, dat soort werk. Nu zijn we er helemaal klaar voor, de familie mag komen.

Denk niet dat ik de kantjes eraf loop. Uit ervaring weet ik dat ik morgenvroeg als eerste beneden ben en op ga ruimen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten