Pagina's

vrijdag 8 januari 2016

Vrij

Sneeuw! Toen ik gisterenavond de hond uit ging laten keek hij verbaasd in het rond "wat was dat nu weer?" Ik wist het wel en om eerlijk te zijn had ik het toen helemaal gehad. Hoe mooi ook, de hele wereld bedekt met een witte laag, het was wéér een obstakel.

Twee dagen liep ik deze week naar het werk. Op mijn vrije dag liep ik naar de winkel, niet dezelfde afstand, maar heel veel scheelt het niet. Bekaf was ik gisterenavond van al dat geploeter, want gewoon wandelen is het toch niet over dat ijs. Ook niet met de spikes, die overigens wat bot aan het worden zijn en daardoor minder goed werken.

Terug van een snel hondenrondje (de hond vond het niets en ik dus duidelijk ook niet), mailde ik mijn leidinggevende dat ik vandaag vrij nam. Gelukkig kan dat, ik heb geen werk waar dan op stel en sprong vervanging gezocht moet worden. Onmisbaar ben ik zeker niet, hoewel er momenteel wel werk ligt. Er is alleen niet direct haast bij dat werk.

Vanmorgen bleek alle sneeuw weg en het ijs zo goed als. Er schijnt nu zelfs zon. Toch ben ik blij met mijn beslissing. Ik ga zometeen wél wandelen (voor de foto per dag uitdaging moet ik een landschap fotograferen, ik denk er nog even over waar ik heenga), maar ik merk dat de rustige start me goed doet.

hebbanbuzz
Vandaag breng ik verder lezend door in het boek dat woensdag met de post kwam: via Hebban, waar ik de leesuitdaging ben aangegaan, schreef ik me in voor een buzzboek. Ik kwam in aanmerking en hij kwam precies op tijd, ik had net een boek uit. Uiteraard ben ik er woensdag al in begonnen, maar vandaag heb ik echt alle rust en tijd.

Een dagje lezen is tenslotte de ultieme manier om uit te rusten en te dromen over betere tijden, vooral qua weer. Het leuke van dit boek vind ik al wel, dat het zich afspeelt in Noord Friesland. Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en ik heb het idee dat ik weet welk verhaal. Ik ben benieuwd.

1 opmerking: