Pagina's

maandag 9 mei 2016

Mijn eerste toernooi!

"Doe je ook mee met het toernooi?" Enige weken geleden werd me dat gevraagd. Ik twijfelde, zoals ik wel vaker doe. Een toernooi, nog nooit gedaan. En dan dat weekend. Wel een lang weekend, maar met festiviteiten als het bevrijdingsfestival en de verjaardag van zoon op zondag. Zou ik dat trekken, hier een toernooi tussendoor?

Het is lastig met fibromyalgie; de ene keer ben je te voorzichtig, de andere keer doe je teveel. En omdat het lichaam sowieso niet standaard hetzelfde reageert, is een inschatting maken lastig. Vanwege voetbal op de zondag, alle wedstrijden tegelijkertijd en nog een strijd wie kampioen zou worden (bij mij thuis zijn ze niet blij met de uiteindelijke kampioen.. ik heb geen  mening), besloten we zoons verjaardag dan maar op de vrijdag te vieren. En ineens had ik een uitrustdag na het toernooi, maar nog steeds twijfelde ik.

Woensdagmorgen, de ochtend na een gezellige wedstrijd, lag ik wat te mijmeren in bed. Dat het tafeltennis wel leuk is en dat ik het vaker zou willen doen. Toen drong tot mij door dat het met die instelling wel heel raar is, dat ik een toernooi afzeg! Gelijk meldde ik me aan. Gelukkig kon dat nog.

En als je je dan aangemeld hebt, dan ga je ook. Dus toen ik na het bevrijdingsfestival heel veel pijn had, deed ik het vrijdag wat rustiger aan. Werkzaamheden uitbesteden aan hen, die wél energie hebben gaat me steeds beter af. Man en zoon deden het zwaarste voorbereidings- en opruimwerk.

En toen het toernooi. 's Morgens voelde ik me gelukkig fris en fruitig. Het heerlijke weer speelde daarin vast een rol, net als de voorgaande dagen. Wel een beetje jammer dat we de hele dag binnen moesten zijn, maar er was genoeg tijd tussendoor om af en toe lekker een rondje te lopen. Dat hield gelijk de spieren wat los, want het wachten, zittend op de bank, werd op den duur de zwaarste activiteit van de dag.

Ik verloor alle wedstrijden en eindigde niet eens als laatste! Geen idee hoe dat zit, maar volgens mij de wedstrijdleiding ook niet. Als afsluiter werd er een heerlijke Chinese maaltijd gebracht en daarna gingen we met een klein groepje nog een terras op. Een gezellig afsluiting voor een erg leuke dag. Een volle dag, die me alleszins meeviel.

Als je me nu vraagt of ik volgend jaar weer meedoe is het antwoord direct "Ja!", maar natuurlijk moet ik dan eerst weer kijken hoe ik de rest van dat weekend en de week eromheen zit. Maar, dan ga ik  volgend jaar een wedstrijd winnen, let maar op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten