Pagina's

donderdag 26 mei 2016

Vakantie; rustdag

Gisteren was het de rustdag voor de tafeltennissers. We gingen Elche in, een mooie oude stad, en beklommen daar onder andere een toren. Het uitzicht was fantastisch, maar de trappen heb ik vandaag nog in de benen. Terwijl de sportievelingen de hele dag in de sporthallen zullen doorbrengen, hoelang is afhankelijk van hun resultaat, ga ik helemaal niets doen, zo stel ik mij voor.

Vanmorgen lukt me dat vrij aardig. Ik lees wat, ik eet wat, ik schrijf wat, ik lig wat en geniet van het goede leven. Helaas is het bewolkt. Omdat ik een aantal dingen nodig heb, moet ik wel naar de winkel. Ik besluit een kleine omweg te nemen, zodat ik ook wat beweging krijg.

Die omweg werd iets groter dan gepland. Eigenlijk veel en veel groter. Uiteindelijk was ik bijna 2 uur onderweg. Op het laatst verdwalend op zoek naar de supermarkt, waar ik toch echt nog langs moest. De omgeving is fantastisch, waardoor ik in het begin helemaal niet doorhad, dat ik al zo lang aan het wandelen was. Overal mooie huizen, afgewisseld met meer 'normale' exemplaren. Veel muren, die alle huizen omgeving hebben, worden overhangen door bougainvillea, voor mij zo'n beetje het symbool van een Zuid Europees land. Op een bepaalde plek lagen citroenen, gratis mee te nemen. Er is ook een behoorlijk hoogteverschil in het dorp zelf en de wegen zijn stijl.

 Vanmiddag, na de wandeling, heb ik mij dus weer bezig gehouden met lezen, eten, internetten en nietsdoen. Daar was ik wel weer aan toe. Niet alleen de toren zit nu in mijn benen, ook de wandeling van vandaag.

Op sportief gebied werden prestaties neergezet. Mijn man en Harm speelden allebei nog 2 wedstrijden. Het is een sudden death systeem, dus de eerste wonnen ze, daarna lagen ze eruit. Laura is nu nog bezig. Zij won er al 3. Ik ben benieuwd hoelaat ze thuis zullen zijn.  Ik kruip maar weer met mijn boek op de bank.

Morgen zijn de volgende rondes van de dubbels. Helaas zal Laura daar niet in kunnen spelen, omdat haar partner aangegeven heeft niet in de verliezersronde te willen spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten