Pagina's

zaterdag 7 januari 2017

Nieuw jaar!

Allereerst voor iedereen een Gelukkig Nieuwjaar! In goede, of zo goed mogelijke, gezondheid, met veel geluk en wijsheid.

Het is stil op dit blog. Dat komt niet doordat ik niet schrijf, het komt doordat ik niet hier schrijf. Kennelijk kan ik verschillende interesses niet zo goed tegelijkertijd bedienen. Op mijn boekenblog schreef ik de afgelopen weken regelmatig een stukje en sowieso was ik op Hebban.nl redelijk actief met het lezen van en reageren op andere blogs. En nog steeds loopt de Hebban Leesclub van 'Het achtste leven' door, volgende week moet de recensie online. Ook daar zit ik mee te worstelen. Nu ik mijn Reading Challenge 2017 op 52 boeken heb gezet, probeer ik ook vaker een boek te pakken, in plaats van de laptop of pc. Het fotoblog ligt ook angstvallig stil, hoewel het voornemen toch heel anders was.

Daarnaast voel ik me al een hele tijd niet zo fit. De wekenlange hoofdpijn lijkt eindelijk bezworen, dat wel, maar ik heb last van vermoeidheid en pijntjes. En jéuk, steeds maar jeuk. De feestdagen hebben we het als gezin dan ook rustig aan gedaan, daar waren we met z'n allen aan toe. De kerstdagen deden we het spel 'Party & Co' (door de dames glansrijk gewonnen van de heren) en we hebben gegourmet, net als de rest van Nederland zou je kunnen zeggen. Tweede kerstdag is het overgebleven vlees opgebakken voor de vleeseters. Ik had een lekkere vegetarische snert. 

De dinsdag na kerst waren mijn ouders 55 jaar getrouwd en dat vierden ze woensdags met een etentje. Dientengevolge zat dochter dagelijks in de auto onderweg naar Zeist of weer naar het Noorden. En wij ook 2 dagen, vanwege een gesprek en om op te halen. Gelukkig is voor de wekelijkse rit een taxi geregeld.

Oudejaarsavond zat ik met een bange en bibberende hond op de bank. We keken naar het overzicht van 'De Tv Draait Door' en de oudejaarsconference van Claudia de Breij. Rustig en toch leuk en gezellig.

Na al deze rustige feestdagen was nieuwjaarsdag met mijn schoonfamilie een leuke afwisseling. Een kamer vol bij m'n schoonzus met veel gezelligheid, lol en hapjes. Maandags weer aan het werk en het gewone leven begonnen. Nouja, behalve dan dat zoon nog vrij is en man ziek thuis is met griep.

Ondertussen las ik deze week al 2 boeken uit. Tot dusver loop ik dus voor op de challenge. Nu me eerst even in die recensie verdiepen.

2 opmerkingen:

  1. Ha Ria ik had je hieronder al een gelukkig nieuwjaar gewenst maar wil toch op dit blog reageren.Ik volg je met zeer veel medeleven want veel is erg herkenbaar voor mij. Ook wij hebben naar de oudejaarsconference van Claudia de Breij gekeken en het is lang geleden dat ik oudejaarsconference zo goed vond.
    Het boek hierover vraag ik voor mijn verjaardag als een "sweet memory".
    Op Hebban schreef ik over mijn reis in 12 boeken maar sommige lezers dachten dat ik echt op vakantie ging ik vraag me daar ook af of jij en Marieke dat ook dachten. Ik neem aan dat jij toch ook virtueel naar de VS reist?
    Een heel gelukkig (lees) jaar met milder pijn en zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Emma.
      Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar!

      We kijken nu naar Sara Kroos. Die is ook leuk zeg!

      Ik had wel begrepen hoor, dat je reis via de boeken was. Ik reis ook (bijna) alleen via de boeken, zoveel kan echt niet in het echt :-)

      Bedankt voor het meeleven.
      Ik heb van jou inderdaad ook wat meegekregen. Jij ook sterkte!
      Ria

      Verwijderen